תפילין לבר מצווה

בגיל 13, אחד מהאירועים החשובים של כל נער יהודי הוא עריכת בר מצווה. בגיל זה , הנער מצטרף למעגל המבוגרים ומתחיל לקבל באופן רשמי, אחריות למעשיו. המשמעות היא מעבר מעולם הילדות לעולם הבגרות. על פי המסורת היהודית, גיל בר מצווה, מתבטא בשני דברים עיקריים: הנחת תפילין וקיאה בתורה. כל אב ירכוש לבנו תפילין לבר מצווה, כך שיוכל תמיד להניחן בבית הכנסת. כל חתן בר מצווה, יקרא את הפרשה שמתאימה לתאריך לידתו העברי והרב יכין אותו לפרשה זו, כאשר הוא יקרא אותה בהטעמה לעדה הספרדית או לעדה האשכנזית. היות ועד להגיעו לגיל 13 שנים, לא יכול היה הנער להיחשב כמניין ולא יכול היה לעלות לתורה, זוהי חוויה משמעותית עבורו.

הכנה מקדימה לקראת בר המצווה

יש להתחיל בהכנות החשובות, מלבד האירוע המשפחתי, כגון מציאת רב מתאים אשר יכין את הנער לעלייה לתורה ויסביר לו על המסורת היהודית הקשורה במאורע כה חשוב לנער. הנער יידע כיצד להניח תפילין לבר מצווה ויתחיל במנהג בכל בוקר, לפני לכתו לבית הספר, למי שהוא בן למשפחה מסורתית. מדובר גם על לימוד ערכי שתפקידו של הרב ללמד את הנער. לימוד ערכי זה, יכין את חתן בר המצווה, כך שיוכל להיפגש עם הערכים המשמעותיים לחייו כאדם בוגר. מלבד קריאת הפרשה, רב יכין את הנער ויסביר לו את משמעות הפרשה שעל הנער לקרוא בעת העלייה לתורה.

רכישת ערכת בר מצווה הכוללת תפילין

כאשר האב ירכוש ערכת בר מצווה לבנו, הכוללת תפילין לבר מצווה, טלית וכיפה מהודרת, הוא יגיע עמה מוכן לטקס העלייה לתורה שבה הוא יקרא את פרשת השבוע ויניח אף  את התפילין החדשות שנרכשו למטרה נעלה זו. זהו הסט המושלם ביותר שניתן לרכוש לילד שעולה למצוות. יש לברר מה התקציב של כל אחד, בטרם תרכשו את התפילין או את הערכה כולה. מומלץ וחשוב לוודא, כי התפילין תהיינה כשרות ואיכותיות ולבדוק אותן אצל רב או סופר סתם, המתמחה בתשמישי קדושה ובכתיבה על קלף.תוכלו להתייעץ עם הרב המכין את הנער לעלייה לתורה, היכן ניתן יהיה לרכוש תפילין כשרות ומהודרות.

אבטחת אירועים אוכל ומסעדות אופנה אירוח ונופש אירועים בשטח אלכוהול בר / בת מצווה הרצאות חתונות כללי מוסיקה לאירועים מסיבת רווקים / רווקות מתנות פעילויות צילום אירועים קפה שירותים לאירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מיהו ניקו בר ולמה כדאי שתלמדו אצלו?
אתם נמצאים היום בשלב הזה שבו אתם חושבים על העתיד שלכם יותר ברצינות? רוצים להבטיח שבסופו של דבר תמצאו...
קרא עוד »
דצמ 02, 2017
מה ההבדל בין בר מסורתי לבר אקטיבי לאירועים?
אם יש משהו שלא חוסכים עליו בחתונה הוא כמובן האלכוהול. כאשר מגיעים לחתונה, ישנם לבטים גדולים לבין בר...
קרא עוד »
מרץ 09, 2021
הסגולות של ימי כיף לעובדים
ימי כיף לעובדים משמעותי על מנת ליצור חיבור בין צוות העובדים שלכם. הוא יוציא אותם מן הבנאליות השוחקת...
קרא עוד »
פבר 25, 2020