הערים הקפואות בעולם

בני אדם הצליחו לאורך ההיסטוריה לגור במקומות עם אקלים קיצוני ויוצא דופן. רגע לפני שאתם מכריזים שנמאס לכם מהלחות והחום בישראל, הנה כמה ערים קפואות שיחזירו אתכם לפרופורציות

תנאי מזג אוויר מאז ומעולם קבעו היכן בני האדם יתיישבו ואלו אזורים יזכו לשגשג. עם זאת, לאורך ההיסטוריה תמיד היו קבוצות אמיצות שהחליטו למתוח את הגבול ולהתיישב במקומות קצת פחות סימפטיים. הדוגמא הכי טובה לזה היא ערים קפואות שמפוזרות בכל רחבי העולם ואיכשהו מצליחות לשמור על סביבת מחיה סבירה לגוף האנושי.

איפה יש מינוס 45 מעלות בממוצע?

המקום המיושב הקר בעולם נמצא כמובן בסיביר. זהו חבל ארץ בשם אוימאקון שנחשב בתקופת הקומיניזם לסוף העולם ולכן הוגלו אליו מתנגדי המשטר, אך כיום חיים בו 1,200 תושבים. המדידה הרשמית הכי נמוכה באוימאקון הייתה של 71 מעלות מתחת לאפס ומאז מזג האוויר השתפר עם טמפרטורה ממוצעת של מינוס 45 מעלות בלבד.

מה שיותר מעניין עם אוימאקון בפרט ועם חלקים מסוימים בסיביר בכלל הוא פערי הטמפרטורות בין הקיץ והחורף. כך לדוגמא בחודשים יוני ואוגוסט מזנקת הטמפרטורה המקומית ל-20 מעלות, רגע לפני שהיא צונחת שוב לשנת חורף שפחות או יותר מאפיינת אותה כל שאר השנה. בנוסף, אם עד היום לא עברתם לשם מחשש להיתקע עם הילדים בבית, כדאי שתדעו שבתי הספר באוימאקון נסגרים רק אם הטמפרטורה יורדת מתחת למינוס 52 מעלות.

קצת רחוק מסיביר אך עדיין בגבולות הדוב הרוסי נמצאת מוסקבה. מי שמגיע למוסקבה מסיביר מרגיש שנחת באילת באמצע אוגוסט, כי הטמפרטורות בה לא מתקרבות אפילו למה שקורה במישורים הרחוקים של היבשת. מצד שני, מוסקבה היא עדיין אתר עירוני שנמצא בטמפרטורות קפואות במשך חודשים. לפיכך, הפתרון הכי טוב לטיול בעיר הבירה הוא טיול מאורגן לרוסיה וזאת גם בגלל שהמקומיים לא ממש מסתדרים עם השפה האנגלית.

אירופה כבר לא נראית כל כך קרה

מיותר לציין שיש עוד מקומות בעולם שבהם ערים קפואות ואנשים שמתרגלים לחיות מתחת לאפס. על קצה המזלג אפשר להזכיר את העיר בראו באלסקה שבארצות הברית, שם חיה הקהילה הצפונית ביותר במדינה.

העיר בראו בנויה על קרח והיא מונה 4,500 תושבים בלבד שאף נהנים מטמפרטורה שיכולה להגיע עם צינת רוח למינוס 100 מעלות. כמו כן, מי שמאס באקלים החם והלח או בשמש הישראלית מוזמן בהחלט להגיע לבראו: השמש שם שוקעת בסוף נובמבר ומופיעה שוב רק בסוף ינואר.

לשם השוואה, בערים באירופה שנחשבות קרות במיוחד כמו פראג, זלצבורג או אמסטרדם הטמפרטורות לא חוצות רף של מינוס 20 מעלות בממוצע. אלו גם היעדים שככל הנראה תעדיפו לבקר בהם אם תרצו לראות מקרוב שלג. מנגד, כל שאר המקומות ברשימה מיועדים לאנשים שלא מפחדים להתקרר – תרתי משמע.

אבטחת אירועים אוכל ומסעדות אופנה אירוח ונופש אירועים בשטח אלכוהול בר / בת מצווה הרצאות חתונות כללי מוסיקה לאירועים מסיבת רווקים / רווקות מתנות פעילויות צילום אירועים קפה שירותים לאירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
10 טיפים איך לעבור את חגיגת הבת מצווש ולהשאר בחיים
עומדים לקראת חגיגת בת מצווה? אתם לא יודעים מהיכן להתחיל? הסיפור נראה לכם גדול עליכם? אנחנו כאן כדי...
קרא עוד »
יונ 04, 2019
איך לבחור קייטרינג חלבי בראשון לציון לאירועים יוקרתיים?
רוצים לקיים אירוע אקסקלוסיבי ויוקרתי? רוצים להעניק לאורחים המגיעים לאירוע שלכם חוויה של פעם בחיים...
קרא עוד »
ינו 27, 2018
מתי נצטרך להשכיר ציוד הגברה
אז איך אתם אוהבים לשמוע את המוסיקה שלכם? אתם לבטח מעדיפים אותה בסאונד נעים לאוזן, בלי רעשים חדים...
קרא עוד »
פבר 01, 2016