חלום לקנות לך יהלום: מדריך לטבעות יהלומים

חנות תכשיטים

'יהלומים הם החברים הטובים ביותר של האישה', כך נכתב בג'ינגל פרסומי בשנות ה50 ואכן מאז ועד עולם היו היהלומים סמל סטטוס והם כאלה שנחשבים לנכסים החשובים ביותר בקרב בני אדם וזאת משום שערכם עולה עם השנים, תוך שתמיד ניתן למכור את היהלומים, בכל מקום ובכל זמן במקרה של מצוקה.

טבעות יהלום הן כאלה אשר מוענקות על ידי אנשים קרובים ואהובים תוך שטבעות כאלה ניתן להעניק לרגל אירוסין, ימי נישואין, בשל לידת תינוק, ימי הולדת ואפילו כמתנה מרגשת בתוך המשפחה.

כיום ישנן דרכים לזהות יהלומים איכותיים ולהבין כיצד אפשר לרכוש טבעות יהלום לכל מטרה תוך ביצוע בחירה נכונה ומשכילה.

אבל כיצד בוחרים יהלום? איך יהלומים נמדדים, ולמה צריך לשים לב כאשר רוכשים יהלומים? המדריך השלם בהמשך.

בדקו מה מציעים לכם ב"תיק תק" חנות תכשיטים באילת.

מהו יהלום?

יהלומים (הנקראים גם 'אבנים' בעגה העולמית) הם מינרל קשה העשוי מפחמן נקי והם נחשבים נדירים במיוחד. יהלומים הם תופעת טבע מהממת שנוצרה עקב גיבוש של קריסטלים שהתרחש לפני מאות מיליוני שנים בלחץ של כ-60 אלף אטמוספירות בטמפרטורה של כ-1200 – 1600 מעלות צלזיוס.

יהלומים אותרו שהם בעומק של כ 200 – 250 קילומטרים מתחת לקליפת כדור הארץ. – מה שהופך אותם לכה נדירים ויקרים, אך גם מרהיבים ביופיים.

יהלומים משובצים באופן נפלא על גבי שלל תכשיטים ובעיקר על גבי טבעות זהב כאשר השיבוץ יכול להיות שיבוץ של יהלומים קטנים על כל אורך הטבעת, שיבוץ של יהלום סוליטר בודד על מרכז הטבעת, ואף יהלומי טריו המשובצים כ3 אבנים על גבי הטבעת כמו גם שילובים של טקסטורות יהלומים וצורות שונות של הנחת היהלום על גבי חיזוק הזהב.

כיצד בוחרים טבעת יהלום

אם בעבר יהלומים היו סמל סטטוס של מלכים, מלכות בני אצולה ואנשים מהמעמד הגבוה בלבד, הרי שכיום יהלומים הפכו נגישים יותר ובעזרת סוגים שונים של יהלומים באיכויות צבעים וחיתוכים שונים, יכול כמעט כל אדם לרכוש טבעת במחיר ידידותי.

מחירם של היהלומים כפי שהזכרנו נמדד לפי איכות היהלום בזמן שככל שהוא בהיר יותר, נקי וצלול יותר, בעל משקל גבוה יותר וחתוך בחיתוכים מוקפדים – כך הוא נחשב יקר יותר.

אז כיצד מודדים את ערכו של היהלום

כדי למדוד את ערך היהלום משתמשים המומחים (הנקראים גם גמולוגים) בכמה פרמטרים והם: חיתוך, בהירות, צבע ומשקל היהלום.

משקלו של יהלום נמדד בקרט והוא יכול להתחיל מאבן במשקל של 0.50 נקודות ועד אבנים שמשקלן 0.69 נקודות, כאשר יהלומים נמדדים בקבוצות של נקודות ולפי קוטר היהלום.

בנוסף למשקל נמדד ערכו של יהלום גם לפי בהירות כאשר ככל שהוא יותר בהיר וצלול כך הוא יקר יותר. היהלום נמדד לפי איכות החיתוכים והליטוש שהתבצע באבן.

עם זאת חשוב לדעת כי ישנם יהלומים בצבעים שונים כמו יהלומים צהובים, לבנים, וורודים ואף שחורים, כאשר גם כאן נעשית מדידה של היהלום לפי הנתונים שהזכרנו.

אז כיצד בוחרים טבעת יהלום?

מחיר – בחרו טבעת יהלום במחיר הגיוני ושווה לכל כיס. הגדירו את התקציב שלכם ובצעו השוואת מחירים קפדנית בין שלל החנויות המקוונות והרשתות וזאת לשם למציאת יהלום מרשים במחיר הגיוני.

עיצוב הטבעת – כאשר אתם בוחרים טבעת יהלום שימו לב כי הטבעת מתאימה בעיצוב לטעמה של האישה לה אתם רוכשים יהלום. נסו לבדוק את הסגנון האישי שלה בתכשיטים והתאימו את הטבעת לצבע עורה, לעובי ואורך אצבעה.

תעודה גמולוגית – שימו לב בזמן הרכישה כי אתם מקבלים תעודה גמולוגית המלווה ליהלום. תעודה זאת תבטיח כי אתם רוכשים יהלום אמתי והיא תפרט את איכותו.

עשו את כל אלה ותוכלו להגשים את החלום, לקנות למי שאתם אוהבים יהלום.

אבטחת אירועים אוכל ומסעדות אופנה אירוח ונופש אירועים בשטח אלכוהול בר / בת מצווה הרצאות חתונות כללי מוסיקה לאירועים מסיבת רווקים / רווקות מתנות פעילויות צילום אירועים קפה שירותים לאירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ציוד להשכרה לאירועים
אם אתם מארגנים אירוע בקרוב ודאי תצטרכו ציוד להפקת האירוע. במיוחד אם מדובר באירוע הנערך בגינה שלכם,...
קרא עוד »
דצמ 09, 2020
חתונה בים – למי זה מתאים
מעטים יחלקו על כך כי אין דבר יותר יפה מאשר הים שבו אנחנו חיים והעניין שאי אפשר להתעלם ממנו הוא כי...
קרא עוד »
נוב 02, 2018
חיילים מחפשים בילוי זול עם בת הזוג? כל הרעיונות
רוצים להפתיע את בת הזוג שלכם עם רעיון מדהים שיכלול בילוי מדהים שתוכלו ליהנות בו יחדיו? זה שאתם חיילים...
קרא עוד »
פבר 21, 2019