איך עושים קידוש

קידוש

הקידוש שנערך לאחר סיומו של יום השישי וכניסת יום השבת, הוא חלק מיוחד מהשבוע. קודשת השבת מופיעה גם בעשרת הדיברות כשנאמר "זכור את יום השבת לקודשו". אנו מזכירים כי מדובר ביום מיוחד ומודים לה' על הבריאה.

צעד אחר צעד – איך עושים קידוש

אנשים אשר לא חוו קידוש בבית יכולים להתעניין בשלבים השונים וללמוד בקלות לעשות זאת. למעשה, כל הברכות כתובות וניתנות גם להקראה.

  • שלב ראשון – המתנה לכניסת השבת והגעת בני המשפחה מבית הכנסת

קידוש יעשה לאחר שהבית יתמלא באנשיו ולאחר שכולם מוכנים אליו. לשם כך יש להמתין לצאת השבת ולהגעת כל בני המשפחה מבית הכנסת. אם יש צורך להמתין מעט אין כל בעיה וזאת כיוון שכל הברכות בכל מקרה מיועדות להיאמר כשהשבת כבר נכנסה.

  • שלב שני – מילוי כוס היין עד לגדותיה

לאחר שכל בני המשפחה ואם ישנם אורחים אז גם הם יושבים סביב השולחן אפשר להתחיל את הסידור. מניחים כוס יין וממלאים אותה עד לגדותיה. יש שיבחרו שישפך מעט מן היין וזאת כדי לוודא כי הכוס התמלאה עד לסופה. כמו כן רוב המשפחות ידאגו שתהיה להם כוס יין מיוחדת לקידוש.

  • שלב שלישי – ברכה

הברכה אותה נאמר בעת קידוש היא: "בורא פרי הגפן" על היין. בנוסף נברך את "ברכת היום" ולאחר מכן נוכל ללגום מן הכוס כאשר זו תועבר בין הסועדים כדי שיוכלו גם הם ללגום מהיין שקודש. בנוסף נהוג להגיד את הברכה גם על הלחם לפני חלוקתו בין יושבי השולחן, "המוציא לחם מן הארץ".

לכבד את השבת

הקידוש הוא חלק מן השבת. הוא רגע שמפריד בין כל מה שעבר עלינו במהלך השבוע לבין יום המנוחה העומד לבוא. רבים מרגישים כי העבודה שהתאמצו ועמלו עליה בכל ימות השבוע נועדה למעשה להכין את השבת. לכן, יש ברגע הזה מן הקדושה.

לאחר סיום שלב הברכות אפשר לאכול יחדיו מהמטעמים שהוכנו במהלך יום השישי ולבלות יחדיו סביב השולחן. משפחות רבות (גם משפחות שאינן דתיות) בוחרות במסורת של קידוש ומכבדות בכך את המסורת ואת היהדות.

אבטחת אירועים אוכל ומסעדות אופנה אירוח ונופש אירועים בשטח אלכוהול בר / בת מצווה הרצאות חתונות כללי מוסיקה לאירועים מסיבת רווקים / רווקות מתנות פעילויות צילום אירועים קפה שירותים לאירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גני שרונים – דיור מוגן בקטע אחר
אם אתם מחפשים היום את הדיור המוגן שיתאים בצורה הטובה ביותר להורים שלכם, אז אין ספק שאתם מרגישים...
קרא עוד »
יונ 21, 2014
מתנות ליום הולדת שכדאי לכם לקנות
לחבר הכי טוב שלכם יש יום הולדת ואתם לא לגמרי יודעים מה לקנות לו? אם כך, כדאי שתדעו שאתם לא לבד, כי הרבה...
קרא עוד »
אוג 04, 2014
חשיבותו של יום גיבוש
כשאנחנו צעירים אנו נפגשים במושג זה במסגרת הכיתה או התנועה ולאחר מכן אנו פוגשים אותו במסגרת השירות...
קרא עוד »
יול 28, 2015