מהי כתובה

 

כל מי שהיה נוכח אי פעם בחתונה, יודע כי הכתובה מהווה חלק מהטקס. רוב האנשים מתייחסים אליה בתור חלק מהמסורת, ואינם מקדישים לה את תשומת הלב הראויה. אך למעשה, מדובר על מסמך קביל משפטית, לכן גבר שירצה לכתוב לאשתו כתובה על סך מיליון שקל למשל, עלול למצוא את עצמו תוך מספר שנים בבית המשפט, כאשר היא תובעת אותו על הסכום שהוא התחייב לשלם לה. המטרה של הכתובה הייתה להקשות על הגבר לגרש את אשתו בעת העתיקה, ללא שום סיבה מוכחת. אך חשוב לזכור כי גם היום מדובר על מסמך משפטי, לכן אין להקל בכך ראש, אלא להתייחס אליו בשיא הרצינות. כמו כן, הכתובה אמורה להבטיח את הביטחון הכלכלי של האישה, גם במקרה שבו הגבר נפטר. כך שגם אלמנה זכאית לקבל דמי כתובה.

כתובה – כל הנקודות שכדאי לכם לדעת

קודם כל, כדאי להבין כי מדובר למעשה על שטר חוב לכל דבר ועניין. הכתובה נוגעת בשני נושאים חשוביםחובות הבעל כלפי אשתו בתקופת הנישואין שלהם ולאחר מכן. כלומר, הבעל חייב לדאוג לכלכלת האישה ולספק לה מקום ראוי למגורים בזמן שהם נשואים, ובמידה והם מתגרשים או שהוא נפטרהאישה זכאית לקבל את דמי הכתובה. כמובן שהאישה יכולה לוותר על דמי הכתובה שלה בזמן הגירושין, אך היא לא יכולה להתחתן ללא כתובה.

על מנת לתבוע את דמי הכתובה, האישה צריכה להגיש תביעה לכתובה בבית הדין הרבני. אך לא תמיד האישה זכאית לקבל את דמי הכתובה, כמו למשל במקרה שבו היא זו שיוזמת את תהליך הפרידה או שהיא אשמה בו. אישה שבגדה בבעלה, אישה מורדת או אישה שעוברת על מנהגי הדת, אינה זכאית לקבל את דמי הכתובה שלה.

לסיכום, מהי כתובה ? 

כתובה הינה מסמך משפטי המשמש בתור שטר חוב. המטרה של הכתובה היא לדאוג לכלכלת האישה במקרה שבו הבעל מנסה להתגרש ממנה ללא סיבה הגיונית או לחילופין במקרה שבו היא הופכת לאלמנה. סכום הכתובה משתנה מזוג לזוג, כאשר ישנם דיינים הסבורים שהבעל חייב לשלם את הסכום הכתוב, בעוד אחרים מאמינים שיש להגביל את הסכום ל– 120 אלף ₪.

חשוב לזכור שהכתובה היא חלק בלתי נפרד מטקס החתונה ולכן על מנת למנוע אי אילו נושאים משפטיים שיצוצו או חלילה להיעזר בעורך דין לענייני גירושין שלא צורך.

כדאי להתייעץ על כך בכדי לא להימצא בבעיות משפטיות כאלו ואחרות.

 

 

אבטחת אירועים אוכל ומסעדות אופנה אירוח ונופש אירועים בשטח אלכוהול בר / בת מצווה הרצאות חתונות כללי מוסיקה לאירועים מסיבת רווקים / רווקות מתנות פעילויות צילום אירועים קפה שירותים לאירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שירה בציבור, לא מה שחשבתם
שירים הם דבר נפלא, ומן הרגע שבו לקחו מילים והוסיפו לטקסט הזה גם לחן, שירים הפכו להיות הדבר הזה שיכול...
קרא עוד »
ספט 06, 2018
מתנות ממותגות לאירועים
אתם עורכים אירוע ואתם רוצים להפוך אותו למיוחד. מנסים לחשוב על רעיון מקורי, אבל נדמה שכולם כבר חשבו על...
קרא עוד »
מרץ 15, 2016
השכרת ציוד לאירועים – כל מה שאתם צריכים במחירים נמוכים
כבר התחלתם לתכנן את האירוע שלכם ויש ציוד רב שהייתם רוצים לשכור כדי לארח את האורחים בנעימים? כדי שזה...
קרא עוד »
ספט 23, 2021