רפי דואני- ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

זוג במסעדה

מכירים את זה שאתם מגיעים למסעדה, מתיישבים, מתבוננים בתפריט ופשוט מתחילים להתבלבל מרוב אפשרויות? אמנם ישנן מסעדות בהן התפריט מצומצם למדי, וכל קטגוריה כוללת מגוון לא גדול של אפשרויות בחירה, אך במרבית רשתות בתי הקפה והמסעדות שכולנו מכירים ונוהגים לאכול בהם לא מעט – המצב הוא שונה לגמרי.

ישנם שיקולים רבים המושקעים בתכנון תפריט במסעדה, ובדרך הכלל המטרה היא להעביר לסועד חוויה מסוימת של טעמים המגיעים ממדינות שונות, תרבויות מגוונות ועוד. לשם כך יש לתת לסועדים כמה אפשרויות שונות שיוכלו לבחור מביניהן. יתרון נוסף לגיוון בתפריט הוא במקרה הרצוי של לקוחות שממשיכים לחזור למסעדה, ורוצים לנסות מדי פעם מנה חדשה במקום להיצמד לאותן מנות כל הזמן.

עוד דבר שמומלץ לעשות במסעדות הוא לעדכן את התפריט מדי עונה, וכך לאפשר גם לסועדים הקבועים ליהנות מגיוון ולהראות להם שמשקיעים מחשבה בחוויה הקולינרית שלהם במסעדה. איך אומרים? בכל מערכת יחסים ארוכה צריך להשקיע, גם אם מדובר ביחסים בין סועד לשף.

קיימות מסעדות מכל מיני סוגים. חלקן מתמחות במאכלים המזוהים עם מדינות ועדות מסוימות מרחבי העולם, אחרות מציעות מנות הנחשבות לגורמה ואחרות מספקות חוויה של אוכל פשוט וטעים שרובנו מכירים ואוהבים. בכל מסעדה תמצאו אווירה שונה וחוויה כללית המורכבת מהטעמים, השירות, העיצוב ועוד. אך בשורה התחתונה, אנו מגיעים למסעדה בכדי לאכול וגם כדי ליהנות מחוויית האכילה.

ישנן גם מסעדות שאינן מזוהות עם סגנון קולינרי מסוים, אלא מציעות לסועדים הכל מהכל: ארוחות בוקר, מאפים, מנות בשריות, תוספות, קינוחים ומה לא. בעבר אלו היו המסעדות האהובות עליי, בגלל שהתפריט שלהן כלל שפע של אפשרויות, מה שמגדיל את הסיכויים למצוא בדיוק את מה שאוהבים מבלי להתפשר על הדבר הכי קרוב לזה.

אז מה עדיף – להגיע למסעדות שבוודאות מתמחות בסגנון המועדף עליכם, או לתת צ'אנס גם לסגנונות אחרים מדי פעם? להזמין תמיד את אותה מנה אהובה או לנסות מנות אחרות ושונות בכל פעם? לכל אחד מאיתנו יש אופי שונה – חלקנו אוהבים לגוון, ולא רק באוכל, אלא בתחומי חיים נוספים, ואילו יש כאלה שמעדיפים להישאר עם הדברים שהם אוהבים ולא מרגישים צורך בגיוון או שינוי לעיתים קרובות.

רפי דואני– אז הגעתם למסעדה, איך תבחרו מה להזמין הפעם? בתור התחלה, אתם יודעים מה אתם לא אוהבים. למשל, מי שאינו אוהב עגבניות, סביר שלא יבחר להזמין סלט המבוסס ברובו על עגבניות. אולם, לאחר שצמצמתם את האפשרויות, תוכלו להתחיל לעבור על התפריט ולראות מה מעניין אתכם, מה אתם אוהבים ומה מסקרן אתכם לטעום שעדיין לא טעמתם. כמו כן, אם אתם מתלבטים, תמיד תוכלו לבקש המלצה מהמלצר או המלצרית, שמכירים את רוב המנות, יודעים מה הלקוחות חושבים עליהן ובטח גם טעמו חלק ניכר מהן.

אז לאחר ששמתם עין על כמה מנות בתפריט, הגיע הזמן לבחור מביניהן ולקוות שעשיתם את הבחירה הנכונה. במקרה הכי גרוע, תמיד תוכלו להחליף למנה אחרת, ובמקרה הטוב, תגלו עוד משהו חדש שלא הכרתם קודם ותוכלו להמליץ גם לחברים ולפרגן למסעדה במידה ומגיע לה.

לעיתים מבחר המנות המופיע בתפריטי המסעדות יכול לבלבל גם את מי מאיתנו שיודע בדיוק מה הסגנון הקולינרי המועדף עליו. אך אם תתרכזו ותבחנו את התפריט בסבלנות, בטוח תגלו מנות שלא שמתם לב אליהן קודם, ואם בא לכם לגוון ולנסות דברים חדשים – זאת תהיה בדיוק ההזדמנות לעשות זאת. אז בפעם הבאה שאתם מחפשים מסעדה טובה ללכת אליה, לכו דווקא למסעדה שעוד לא ביקרתם בה קודם. החוויה מובטחת.

אבטחת אירועים אוכל ומסעדות אופנה אירוח ונופש אירועים בשטח אלכוהול בר / בת מצווה הרצאות חתונות כללי מוסיקה לאירועים מסיבת רווקים / רווקות מתנות פעילויות צילום אירועים קפה שירותים לאירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מסעדות
  ישראל היא ארץ שמציעה מאכלים רבים, בגלל העדות הרבות והמגוון הרחב של מאכלים שישראלים רבים מתמצאים...
קרא עוד »
מאי 28, 2017
שמלות כלה לפי אופי
אם את מתחתנת בקרוב סביר להניח, שאת מחפשת לעצמך שמלת כלה. במאמר זה נעזור לך לבחור את השמלה המתאימה לך...
קרא עוד »
אפר 19, 2017
קליפ בת מצווה – איך יוצרים קליפ בצורה חכמה
  אירועי בת מצווה הפכו מזמן לחגיגות גדולות ומפוארות. כבר לא מדובר אך ורק במסיבה לחבר'ה מהכיתה או...
קרא עוד »
ינו 11, 2020