חשיבותו של יום גיבוש

כשאנחנו צעירים אנו נפגשים במושג זה במסגרת הכיתה או התנועה ולאחר מכן אנו פוגשים אותו במסגרת השירות הצבאי. אך למעשה יום גיבוש הוא קונספט שמתאים מאוד למסגרות חברתיות שונות ובעיקר למסגרות של עבודה. כך שבין אם מדובר במשרד קטן או במפעל גדול, ארגון של פעילות מסוג זה הוא לרוב  מסורת שנתית.

 

מה צריך לכלול יום גיבוש איכותי

ארגון של תוכנית לגיבוש צוות עבור העובדים יכול להיות בסגנון שונה מאוד זה מזה. יהיו מקומות עבודה שיעדיפו פעילות בחיק הטבע כמו טיול ג'יפים ואחרים יעדיפו בילוי סוף שבוע עם כל בני המשפחה בבית מלון. אך למעשה ארגון של פעילות כזו יכול לקבל מגוון גדול מאוד של פעילויות כשהמטרה היא לא רק לגבש את הצוות אלא גם לצאת מהשגרה היום יומית, לחבר בין אנשים ברבדים אנושיים השונים מאלה המתגלים במסגרת העבודה. למטרה זו יכולות להתאים פעילויות שונות כגון:

 

  • פעילות בחיק הטבע
  • סדנאות יצירה
  • משחקי חברה
  • טיול לחו"ל
  • רכיבה על סוסים
  • סדנאות הישרדות
  • ועוד

 

מטרות נוספות של תוכנית לגיבוש צוות

מטרה נוספת שבאה לידי ביטוי כשמארגנים יום גיבוש היא גיבוש של צוותי הניהול ופיתוח תכונות של ניהול ומנהיגות. בפעילות מסוג כזה יש צורך במדריכים בעלי הכשרה ייחודית למטרה זו. אך לצד חיזוק התכונות של המנהיג היחיד חשוב לא פחות לפתח את התכונות של הקבוצה, לפתח תכונות כמו אחריות, חשיבה עצמאית, עבודת צוות, שיתוף פעולה, ביטוי אישי לצד שיפור היחסים עם דמויות סמכות. כל אלה דברים שיכולים לתרום למקום העבודה בטווח הארוך לצד פיתוח תכונה חשובה ביותר והיא – ליצור דיאלוג פתוח בין כל הגורמים בחברה בכל רמות ההיררכיה.

 

הפתעות

יום גיבוש איכותי יכול להפתיע. הוא יכול לגלות צדדים חיוביים בעובד שבדרך כלל שומר על פרופיל נמוך או לחלופין לגלות את הצד השלילי של עובד שבדרך כלל תופס מקום מרכזי ובולט. הארה של תכונות אלה ושל חברים כאלה בצוות העובדים יכולה לתרום לאירגון, אם הוא ידע לנצל זאת בעתיד עם החזרה לשגרת העבודה. בדרך זו המסע המשותף יתועל לאפיקים הנכונים.

אבטחת אירועים אוכל ומסעדות אופנה אירוח ונופש אירועים בשטח אלכוהול בר / בת מצווה הרצאות חתונות כללי מוסיקה לאירועים מסיבת רווקים / רווקות מתנות פעילויות צילום אירועים קפה שירותים לאירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מופע טלפתיה לבר מצווה הוא חוויה מהפנטת לכל המשפחה
הרבה פעמים אנשים תוהים מה כדאי להם לקחת בחשבון בכדי להפוך את אירוע בר המצווה של הבן שלהם  להרבה יותר...
קרא עוד »
נוב 18, 2016
יתרונות של שף פרטי לאירועים
אם אתם מתכננים אירוע אקסקלוסיבי, איכותי וכזה שאתם רוצים שייזכר לטובה לימים רבים, חשוב שתשקלו הזמנת שף...
קרא עוד »
פבר 20, 2018
עבור גמלאים קיימות מסגרות שונות של פנאי והנאה
כיום קיים מגוון אדיר של פעילויות לגמלאים. הפעילויות כוללות סדנאות, חוגים, התנדבויות וטיולים. חוגים...
קרא עוד »
יונ 23, 2015