אופנה אורבנית על קצה המזלג

אופנה אורבנית

מאז שנות השמונים אנחנו חוזרים ושומעים את המושגים "אופנה אורבנית" ו"אורבן סטייל". מסתבר, שנעשה שימוש מאד נדיב וכוללני במושג הזה, מאחר ולעיתים, ההנחה היא שאם אני חיה בעיר ונושמת את האוויר העירוני המפויח, כל מה שאני לובשת, נחשב ל"אורבן סטייל". הגיוני? לגמרי!

נכון אופנתית? לגמרי לא!

ניתן למצוא עוד מגוון סגנונות אופנה באתר של לול פאשן.

נתחיל מההתחלה

על מנת להבין מה היא "אופנה עירונית", יש ללכת אחורה, עד ללידתה. על פי חוקרי אופנה ברשת, מקורו של הז'אנר הוא ברקדני הברייקדאנס ברחובות ארה"ב של שנות השמונים במאה הקודמת. על מנת שיוכלו לבצע את הפעלולים שלהם, לבשו הרקדנים בגדים רחבים, וכדי ליצור את ייחודיות אישית, השתמשו בבנדנות צבעוניות ובכובעי מצחייה ססגוניים. אם הקונוטציה הראשונית שעלתה לך בראש כשקראת את תיאור הלבוש היא אמני היפ-הופ – את צודקת. מאחר ומהר מאד אומץ הסטייל על ידי ראפרים (כ- LL Cool J) וזמרי היפ-הופ (כלהקת Run DMC). משם, הוא חזר בחזרה לרחובות, והפעם, כסמל סטטוס ממותג.

מה נחשב לאורבן סטייל?

כאמור, הסגנון המקורי שאב את ההשראה הצבעונית שלו מרחובות ארה"ב, מכתובות הגראפיטי הצבעוניות, מהכנופיות השונות. עקרון הלבוש של האורבן סטייל נחשב לפשוט מאד – נוחות הלובש אותו. כיום, אחרי גלגוליו הרבים של הסגנון, ניתן לתאר את האופנה העירונית כ"מרושל, אבל בסטייל". כאשר מדובר באופנת המבוגרים, מדובר בחורף בג'ינסים, סווט-שירטים רחבים (בגזרת אוברסייז) ומגפונים/סניקרס או נעלי אוקספורד, ואילו בקיץ במכנסי כותנה טי-שירטים צבעוניים ורחבים ובירקנשטוק (או קרוקס). בגילאים הצעירים יותר, הקרבה לאורבן סטייל המקורי גדולה יותר: ג'ינסים קרועים או משופשפים, טי-שירטים או סווט-שירטים רחבים בעלי כיתובים גדולים וצבעוניים, וכובע מצחייה בקיץ (או כובע גרב בחורף).

מה ההבדל בין "נוחות" לנוחות?

הרי ידוע שאפנת הקז'ואל של השנים האחרונות דוגלת בעקרון נוחותו של הלבוש, אז מה בעצם ההבדל בינה לבין האורבן סטייל?

העקרון פשוט מאד – בקז'ואל את מתלבשת על מנת ליצור רושם, באורבן סטייל – הביגוד (והרושם שנילווה אליו) הוא זניח, הוא מיועד לשרת את מה שאת עושה (אם נחזור למקורה של האופנה האורבנית, הביגוד היה משהו שזרקת על עצמך, כדי לא להיות עירום, כשאתה עושה את מה שאתה עושה – רוקד ברייקדאנס).

 

מה שיוצא – אני מרוצה?

למרות כל האמור, אין הדבר אומר שאת הולכת עכשיו לשחק "פרה עיוורת" עם פריטי הלבוש שבארון שלך, וכל מה שייצא – את תלבשי. אמנם, על פי האורבן סטייל המקורי – הלבוש נחשב למשני לגמרי, אולם, מאז זרמה הרבה קולה בברזים, והסגנון התמסחר, התמסד וביסס לעצמו חוקים אופנתיים משלו. כך שגם אם את מתכוונת להתלבש ברישול, עליך להשקיע בכך זמן ומחשבה, פן תהפכי ל-Fail ענקי בפייסוש ובאינסטוש. J

 

אבטחת אירועים אוכל ומסעדות אופנה אירוח ונופש אירועים בשטח אלכוהול בר / בת מצווה הרצאות חתונות כללי מוסיקה לאירועים מסיבת רווקים / רווקות מתנות פעילויות צילום אירועים קפה שירותים לאירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קפה איכותי – איך ובוחרים ואיפה משיגים
אחת ההנאות המשמעותיות בחיינו, אף על פי שמדובר בהנאה לכאורה קטנה, היא לשתות כוס קפה איכותי. יש מי שלא...
קרא עוד »
מרץ 25, 2020
תיאום ציפיות עם צלם לחתונה
ההכנות לקראת אירוע גדול כמו חתונה, הן הכנות מפרכות בהחלט, שהרי המטרה היא להפיק אירוע בלתי נשכח גם עבור...
קרא עוד »
פבר 13, 2016
טיפים לבחירת מוצרי פרסום
מוצרי פרסום הם בעצם מתנות שאותם רוכשים בעלי עסקים על מנת להעניק את המוצרים ללקוחות ולעובדים. מוצרי...
קרא עוד »
ינו 01, 2018