בדיקת שיקים – איך בודקים צ'ק?

הדפסת צ'קים בדידים

הדפסת צ'קים בדידים

קיבלתם צ'ק מאדם לא מוכר? רוצים לדעת מי הוא? איך בודקים צ'ק? בתהליך פשוט ביותר תוכלו לבדוק זאת. אם אתם לדוגמה משכירים דירה לאדם לא מוכר ואתם רוצים בוודאי להיות בטוחים שהתשלום אכן יעבור אליכם. בשביל זה תצטרכו לבדוק את חשבון הבנק של השוכר שלכם, כך תדעו האם תקבלו את המגיע לכם.

עקרונית, אם יש לכם תעודת זיהוי תוכלו לבדוק את חשבון הבנק של נותן הצ'ק. בתהליך מהיר תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט של בנק ישראל, שם ניתן לבדוק את היסטוריית החשבון של האדם ממנו קיבלתם את ההמחאה.

תהליך בדיקת שיקים מתבצע באופן הבא: עליכם לבקש את מספר החשבון ממנו יצא הכסף ועליו רשומים הצ'קים , בנוסף, בקשו את מספר הזהות של המשלם – נותן הצ'קים. באתר בנק ישראל תמצאו קישור לשני מערכות שונות – איתור חשבונות וצ'קים מוגבלים, מערכת נוספת היא לאיתור לקוחות מוגבלים בנסיבות מחמירות.

בדיקה בבנק ישראל

הזינו את הפרטים אותם קיבלתם ממעניק הצ'קים, לאחר מכן תוכלו לדעת האם חשבונו מוגבל או שהאדם שנתן לכם את השיקים מוגבל. יש לשים לב להסתייגויות שונות של המערכת. כמובן שבדיקה זו לא אומרת שנותן הצ'קים אכן יפרע אותם.

כאשר אתם רוצים לבצע בדיקת שיקים של כל לקוח שהוא, הן אם מדובר בחנות, בשכירת דירה, במכירת דירה או ביצוע שיפוצים וכדומה. בכל מצב בו אתם מקבלים צ'ק מלקוח שבדרך כלל אתם לא מכירים אותו ואין לכם אפשרות לדעת מה מצב החשבון שלו והאם קבלו את התשלום המגיע לכם. כדאי לבצע בדיקת שיקים באופן המתואר למעלה.

קבלו מהלקוח את הפרטים האישיים שלו ואת פרטי החשבון, הזינו אותם באתר בנק ישראל ותוכלו להיות רגועים.

> אולי יעניין אתכם גם הדפסת צ'קים בדידים

אבטחת אירועים אוכל ומסעדות אופנה אירוח ונופש אירועים בשטח אלכוהול בר / בת מצווה הרצאות חתונות כללי מוסיקה לאירועים מסיבת רווקים / רווקות מתנות פעילויות צילום אירועים קפה שירותים לאירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
4 טיפים שיעזרו לכם למצוא גן אירועים
רבים מאלו המעוניינים לקיים אירוע רב משמעות בחייהם, כמו חתונה או בר מצווה, יהיו מעוניינים במציאה של...
קרא עוד »
ספט 19, 2016
כרטיסי ברכה לבת מצווה
כשנערה מגיעה לגיל 12, היא חוגגת את בת המצווה. לעיתים החגיגות ייערכו באולם אירועים, לעיתים הן יתקיימו...
קרא עוד »
מרץ 04, 2019
טבעות אירוסין – זהב לבן או זהב צהוב?
בחירת טבעת אירוסין להצעת השאלה הגדולה והחשובה ביותר היא הנה נושא משמעותי גם לאישה וגם לגבר. בשנים...
קרא עוד »
פבר 10, 2016