מאיזה גובה מותר לשבת מקדימה באוטו? התשובה כאן!
מאיזה גובה מותר לשבת מקדימה באוטו?
נראה שמדי פעם אנחנו שומעים על חוקים ותקנות חדשים הקשורים לנסיעה בטוחה ברכב. אחת השאלות הנפוצות שצצות שוב ושוב היא: "מאיזה גובה מותר לשבת מקדימה באוטו?". עניין זה מעליב לא אחת את המתבגרים שרק רוצים להיות עצמאיים, אך לפני שממסדים את נהיגת המילניום, כדאי לקפוץ למים העמוקים ולבדוק את הנושא הזה לעומק.
אז למה זה כל כך חשוב?
בעשור האחרון, הבטיחות בדרכים הפכה להיות נושא בוער ומסוקר. עם עליית המודעות לכמות תאונות הדרכים, נמצאת חשיבות רבה לפיכחון ולמגבלות שונות שהרשויות קובעות. אז מה הסיבה ששulot? אז תתכוננו, כי כאן נכנסים לנתונים די מעניינים.
העובדות מספרות
- תאונות דרכים הן אחת הסיבות העיקריות למוות בקרב צעירים.
- אחת מהסכנות הגדולות היא יחסית לגובה של היושב במושב הקדמי.
- תקני הבטיחות בעולם משתנים ומעדכנים באופן תדיר.
אמת, גובה המשתמש שיכול להיות עצום במיוחד בימינו, אבל יש לכך השלכות רבות. אחד הדברים שחשוב להבין הוא מה קורה בגובה לא נכון ברכב. אם יושב שוקל 30 ק"ג ומרחק ביניהם לבין הכרית כדורית (שיהיה סמוך לפנים) הוא 20 ס"מ, זה יכול להיגמר ברוע.
מה ההמלצות של משרד התחבורה?
ההמלצות משתנות ממדינה למדינה, אבל בדרך כלל, משרד התחבורה ממליץ על כך ש:
- ילדים מתחת לגובה 145 ס"מ לא ישבו במושב הקדמי.
- ילדים צריכים להיות במושב בטיחות מתאים לגובהם ולמשקלם.
ומדובר לא על גובה של סוסים גולשים, אלא על גובה הגעת העיניים במקלדת של הצלחה על נסיעה בריאה ובטוחה. סקרים מצביעים על כך שנשמרת הבטיחות במרחק של לפחות 25 ס"מ מההגה.
טעויות נפוצות
אפשר למצא לא אחת אנשים שמאד מתרגשים לדבר על הנושא הזה ומביאים עימם שלל דעות. ניקח את הטעויות הנפוצות:
- "אני עורך דין, אני מכיר את החוק!"
- "נראה לי שיותר גבוה – יותר טוב!"
- כולנו חשבתי שמושב קדמי זה עלייה דרמטית על ההגה.
אז כדאי לדעת, שהיהדות עושה אתם והחלטות עומדות על הגובה – לא על הכוכבים.
क्या आपके बच्चे हैं? क्या वे सुरक्षित हैं?
אין סיבה לדאוג אם אתם מצוידים בתשובות. רגע, רגע… אז מה עם השאלות הבאות:
- איזה סוג מושב בטיחות הכי טוב עבור הילד שלי?
- מה עלי לבדוק במושב האחורי?
- איך יודעים אם הילד שלי מוכן לשבת קדימה?
כל השאלות הן לגיטימיות וחשוב לקחת את הזמן לחקור אותן לעומק. הבטיחות היא מפרש צמוד לקצב החיים.
עובדות שאפשרו שינוי
- במדינות רבות כבר אין אפשרות לרכוש מושבים שאין להם אישור של מכון תקני.
- חלק מהמושבים החדשים מצוידים בטכנולוגיות מתקדמות כגון חיישנים.
אז בהחלט דברים משתנים, והשוק מפרה בידי הצרכנים שאלות מתחדשות כל הזמן.
מה עושים כשיש תאונה?
תאונה יכולה לקרות לכל אחד, אבל חשוב לדעת איך לנהוג במצב הזה:
- שמרו על קור רוח זהר – כל תגובה לא נדרשת יכולה להחמיר את המצב.
- פנו מיד לשירותי החירום – חיי אדם קודמים לכל.
- קחו את הזמן לאסוף פעילויות ממושכות, אל תמריאו ישר.
אמנם תאונה לא היתה בתוכנית, אבל איך נצא מזה?
אחת המשימות שלנו כנהגים היא לדאוג לכך שילדים לא רק ישבו נכון, אלא גם יבינו למה זה חשוב. הסברת התועלות שהבטיחות בה בבחירות האלה יכולה לעשות את ההבדל.
אז מה אנחנו יכולים לסכם?
האמת היא, ששאלה זו ברורה לכל. הבטיחות היא לא רק מספרים, אלא גם אופי חיים. הגובה לא משדר מקצועיות, אלא מהות הכרה:
- מותאם לגובה, בטוח ומזוהה.
- חוקי הבטיחות לא נועדו להסתיר, אלא להגן.
בסופו של דבר, כל העניין הוא לספק לכם את הרצון לשמור על הבטיחות ברכב, פעולות פשוטות ונכונות יכולות לשמור על הילדים והמשפחה שלכם בשלום ובבטחה. מה דעתכם? שימו חגורה, וזכרו – על כל שאלה יש את התשובה הנכונה!