המדריך למטייל בסין

סין היא ללא ספק אחת המדינות המאתגרות ביותר עבור המטייל המערבי. החלטת לקחת על עצמך את המשימה? הנה כל מה שצריך לדעת על המטבע, אמצעי התחבורה, התרבות והפנאי

סין היא מדינה שלא קל לטייל בה, אבל התוצאה בהחלט שווה את המאמץ. בירת סין היא בייג'ינג ובה גם נוחתות הטיסות מישראל. אתרי החובה של העיר כוללים את העיר האסורה, ארמון הקיץ, כיכר טיאנאנמן, מקדש השמיים והחומה הגדולה, בעוד בשאר רחבי סין ניתן למצוא שילוב יוצא מגדר הרגיל בין שמורות טבע, אתרים ארכאולוגיים, ערים עתיקות, מקדשי דת מסורתיים ושדות אורז אינסופיים. כל מה שצריך לעשות הוא להיערך לקראת הטיול ולזכור את המידע הבסיסי.

המטבע בסין נקרא יואן והוא מתחלק ל-10 דזיאו. בסין יש שטרות של 1,5,10,20, 50 ו-100 יואן, חלקם חדשים וחלקם ישנים. הזיופים העיקריים הם של שטרות 50 או 100 יואן ולכן עדיף לשלם בסכום מדויק כדי לא לקבל עודף בשטרות כאלה.

במידה ואתם יבואנים שעוקבים אחר תערוכות בסין ומתכוונים לבקר באחת מהן, קחו בחשבון שרובן דורשות הרשמה מוקדמת. בררו מבעוד מועד על הסדרי ההרשמה והיכנסו לאתרי האינטרנט של החברות שמנהלות את התערוכה. בנוסף, יש להצטייד בכרטיס ביקור באנגלית שמכילים שם, תפקיד, מספר טלפון וכתובת דואר אלקטרוני.

איך מגיעים ממקום למקום בתוך סין?

סין מקדימה את ישראל ב-6 שעות והמרחק בין היעדים בתוכה יכול להגיע לאלפי קילומטרים. טיסת פנים ממוצעת בסין אורכת שעתיים, בעוד משך הנסיעה מבייג'ינג הבירה לשי אן הוא 14-18 שעות. המשמעות היא שעליכם להיערך היטב לטיול בסין ולתכנן את לוח הזמנים סביב הנסיעות בתחבורה הציבורית.

אמצעי התחבורה בסין כוללים טיסות, אוטובוסים ורכבת. שדות התעופה הפנימיים המרכזיים נמצאים בבייג'ינג, שי אן, שנגחאי, הנגז'ו, צ'נגדו וצ'ונג צ'ין. מחיר כרטיס הטיסה נקבע על פי המרחק בין היעדים, אך ניתן להשיג דילים טובים במידה ורוכשים מראש כמה טיסות פנימיות בחברה אחת. אפשר גם להתמקח עם סוכני הנסיעות כדי לחסוך בהוצאות.

האוטובוסים העירוניים פחות מומלצים כי הם דחוסים מאוד ובאזורים הכפריים יש בעיקר אוטובוסים מיושנים. בכל הנוגע לרכבות, החלוקה העיקרית היא בין רכבות מיוחדות, מהירות, איטיות ורכבות פרברים. קיימות גם רכבות מיוחדות לתיירים ובהן חלוקה פנימית לפי סוג הקרון ומקומות הישיבה.temple-1876075_960_720

לוח זמנים ושפה

בסין תגלו מהר מאוד את החשיבות של עמידה בלוח זמנים. היתרון הוא שכך תוכלו להגיע לכמה שיותר אטרקציות, אך החיסרון הוא שתצטרכו לעמוד בסטנדרטים מחמירים בדיוק כמו המקומיים.

רוב הסינים לא דוברים אנגלית ואת המידע בשפה הזו אפשר למצוא רק בשדות התעופה או בדוכני התיירות הממשלתיים. העונות המומלצות לטיול הן הסתיו והאביב, מומלץ להתחסן במרפאות המטיילים של משרד הבריאות וכדאי להשאיר זמן לטיולי עומק והאטרקציות המקומיות.

אבטחת אירועים אוכל ומסעדות אופנה אירוח ונופש אירועים בשטח אלכוהול בר / בת מצווה הרצאות חתונות כללי מוסיקה לאירועים מסיבת רווקים / רווקות מתנות פעילויות צילום אירועים קפה שירותים לאירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה הדרך ליצור סטיילינג אישי מוצלח?
במידה ואתם תוהים מה אתם יכולים לעשות בכדי להציג את סגנון הלבוש שלכם בצורה מוצלחת, אז ניתן לומר...
קרא עוד »
אוג 22, 2018
מתנות לגיוס – מה קונים לצעירים שעומדים להתגייס?
בישראל, כפי שאנחנו יודעים, צעירים וצעירות אשר מסיימים צבא, נדרשים להתגייס לצבא. חלקם עושים זאת באופן...
קרא עוד »
אפר 01, 2021
ארוחות מוכנות לראש השנה
ראש השנה - החג שמסמל עבור כולנו התחדשות, דברים טובים, שינויים חיוביים, סוג של פליאה והתחלה רוחנית חדשה...
קרא עוד »
ספט 14, 2016