עישון בשר

עישון בשר

עד לפני שנים לא רבות, כמעט בכל בית היה מנגל, גרילר, עליו היו נוהגים להכין בשרים בימי חג או בימים אחרים, בהם אירחו חברים ובני משפחה. עם הזמן, החלו להיכנס לשוק מעשנות בשר, ולא מעט ישראלים ויתרו על המנגל המסורתי לטובת מעשנת בשר מקצועית אשר מונחת במרפסת, חצר או גג הבית, ובכל עת שמגיעים אורחים, דואגים להשתמש בה.

הרעיון של עישון בשר הוא לא חדשני כמובן, בדרום אמריקה, ארצות הברית ומקומות אחרים בהם צריכת הבשר היא מאוד גבוהה, נוקטים בשיטה זו כבר עשרות שנים, שכן הטענה היא שכך נהוג וצריך לאכול בשר. מה שהשתנה הוא, שכיום לא צריך ללכת למסעדה בשביל לאכול בשר מעושן ולא צריך לקנות בשר מעושן מוכן. אפשר לקנות בשר ופשוט לעשן אותו בבית.

כיצד מבצעים עישון בשר

הרעיון של עישון בשר החל, כאמור, לפני מאות שנים מתוך כוונה לשמור על נתחי הבשר לאורך זמן. אז לא היתה אפשרות לאחסן בשר במקרר או באמצעים אחרים, אז בשביל לשמור עליו היה צריך לעשן אותו. היום כבר אפשר לעשות את זה בשביל הטעם.

הרעיון הוא מאוד פשוט, בתהליך העישון, צולים את הבשר במשך כמה שעות, בטמפרטורה של למעלה משמונים מעלות, הצלייה מתבצעת על גבי פחמים או נסורת, אותם יש לשמור במצב של לחישה ולא במצב של דליקה. כך עם הזמן הבשר עובר תהליך של עישון וגם סופג את הארומה הן של העשן והן של החומר עליו הוא מונח.

לכן, חשוב להשתמש גם במעשנת בשר איכותית אך גם בנסורת ופחמים מתאימים, אחרת התהליך לא יתבצע בצורה נכונה והבשר לא יצא טעים. חשוב להדגיש עוד, שעל מעשנת בשר קלאסית, אפשר להניח לא רק נתחי בשר אלא גם דגים, ובשנים האחרונות יש מי שאפילו מניח עליה מאכלים צמחוניים, מתוך כוונה שגם הם יצאו מעושנים.

בישראל, כאמור התחום של עישון בשר הוא לא פופולארי כמו במדינות אחרות, גם בגלל שאין הרגל לאכול בשר כמו במקומות אחרים וגם בגלל שהתרגלנו להכין בשר על מנגל. עם הזמן זה משתנה.

 

אבטחת אירועים אוכל ומסעדות אופנה אירוח ונופש אירועים בשטח אלכוהול בר / בת מצווה הרצאות חתונות כללי מוסיקה לאירועים מסיבת רווקים / רווקות מתנות פעילויות צילום אירועים קפה שירותים לאירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהו הדבר הייחודי שאנחנו עושים בבר מצווה?
אין ספק כי בר מצווה היא אירוע ייחודי בעל משמעויות רבות. כאשר אנחנו הולכים לבר מצווה זהו השלב בו הנער...
קרא עוד »
יונ 01, 2017
עובדות מפתיעות על תכשיטים טבעיים מיוחדים
כשאנחנו חושבים על תכשיטים, מוחנו נסחף לעתים קרובות לאבני חן נוצצות ומתכות נוצצות. עם זאת, יש עולם שלם...
קרא עוד »
ינו 08, 2024
מקום ליום הולדת 40 – בבית או באולם?
המאמר באדיבות מיי פרוד מכירים את הדילמה הזאת שמתעוררת מידי שנה – היכן נחגוג הפעם את מסיבת יום...
קרא עוד »
יול 19, 2021