shadow

מי שמבקר בערים קטנות ופריפריאליות בישראל, דוגמא יקנעם, יכול לשים לב לתופעה מעניינת, בערים אלו יש לא מעט סניפי של בתי אוכל השייכים לרשתות ארציות. מדובר על מסעדות ובתי קפה אשר מוכרים לכל אחד מאיתנו, הרי אפשר למצוא אותם בכל עיר ובכל קניון בישראל.

קיים ויכוח האם זו גישה נכונה, מצד אחד, אין ספק שהרשתות נהנות מכך, הרי כך הן מגיעות לקהל יעד חדש אשר לא בהכרח היה מוכן לנסוע עד לעיר גדולה ומרוחקת בשביל ליהנות ממה שיש לרשת להציע. מצד שני, יש הטוענים שרשתות אלו יוצרים אחידות ומבטלים את היכולת של עסקים מקומיים להצליח.

אך יש נקודת זכות גדולה מאוד לרשתות אלו, בכל מה שקשור לקהל המקומי וכן לקהל אורח שמגיע לישובים הנ”ל וזו העובדה, שמדובר על רשתות מוכרות, תפריט מוכר, וכך מי שמגיע מעיר אחרת יודע מה הוא ימצא באותה רשת, מדובר על אוכל שמוכר לו ולכן הוא יבחר לאכול בה. כמו כן, כך תושבי היישוב מקבלים בדיוק את אותם דברים שמקבלים תושבים ביישובים אחרים, גדולים וקטנים.

כיצד זה מתקשר ליקנעם?

דוגמא טובה לכך אנחנו יכולים למצוא ביקנעם. העיר הצפונית אשר עלתה לכותרות בזכות מרכז הייטק מתפתח הכולל מספר חברות מהמובילות בארץ, כולל מרכזים של חברות בינלאומיות, כוללת בשטחה מספר רשתות מזון ארציות, בין היתר ניתן גם למצוא סניפים של רשתות סושי ביקנעם.

מדובר על סניפים של רשתות אשר פותחות סניפים בכל הארץ, בתפריט אחיד. כך כל מי שמגיע ליקנעם, בין אם זה כנקודת עצירה בדרך לצפון או לדרום ובין אם זה לצרכי עבודה או ביקור ביישוב, יכול ליהנות מביקור בסניף המקומי של אותן רשתות, וליהנות מתפריט סושי ברמה גבוהה, תפריט שהוא מכיר שכן הוא דומה לזה שמוצע לו בסניף שמתחת לבית במרכז או בכל מקום אחר.

צריך לומר, התפריט האחיד משרת לא רק את הלקוחות אלא גם את הרשתות עצמן, שלא צריכים לבצע שינויים בתפריטים ולשנות את העלויות שלהן, מנגד, הרשתות כן פועלות באופן כזה שהתפריט האחיד יתאים לקהלים במקומות שונים, ולכן הן יוצרות מכנה משותף רחב שיכול להתאים לכמה שיותר לקוחות.

לכן מי שמעוניין ליהנות מסושי ביקנעם, סביר להניח שהוא יהנה מאותו סושי גם בערים אחרות, אם הוא בוחר בסניף של רשת ארצית.

 

על הכותב

rachelirub@gmail.com'
efrat

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *